En ole edes bloggaamaan ehtinyt parin viikon joululoman aikana, vaikka tarkoitus oli tänne kirjoitella joulusta, joululahjoista, neulomisesta, uuden vuoden vastaanotosta ja vaikka mistä muusta. Nyt on jo eka työpäivä pitkän loman jälkeen takana.
Aamulla lähdin väsyneenä, mutta intoa puhkuen töihin. Kävin asemalla lataamassa arvoa matkalippuun, ja hyppäsin R-junaan. Pasilassa bussia odotellassa aloin miettimään, että miten se matkakortin lataaminen maksoi niin vähän, ja tarkistin kioskilta saamani kuitin. Ja voi pahus kioskin työntekijä oli ladannut lippuuni väärää vyöhykettä siitäkin huolimatta, että hän oli varmistanut vyöhykkeen ja kortille ladattavan ajan minulta. Eipä sitten auttanut muuta kuin maksaa kiltisti bussissa, jotta pääsin töihin. Hieman tuo sähellys alkoi laskea puhkuvaa työintoani, kun täytyi pohtia miten saan asian hoidettua sujuvimmin.
Iltapäivällä soitin töistä kioskille, jossa olin aamulla lipun ladannut. Sain kuulla, että he eivät voi asialle mitään tehdä, vaan minun olisi mentävä HSL:n palvelupisteeseen. Myyjä myös kertoi kotipaikkakunnallani olevan palvelupisteen olevan huomenna auki. Siihen en voinut kuin todeta, että eipä paljon mieltä lämmitä, joten täytynee mennä Helsingin keskustaan.
Päädyin sitten rautatieaseman palvelupisteeseen, jossa oli hillitön jono...40 ihmistä ennen minua. Jonossa oli pääasiassa opiskelijoita, jotka olivat alennuslippua hankkimassa. Hetken meinasi epätoivo iskeä, kunnes huomasin, että jonohan kulkee todella jouhevasti, sillä HSL oli osannut varautua todella hyvin ruuhkaan. Loppujen lopuksi en joutunut odottamaan kuin ehkä vartin verran, ja lipun muuttaminen oikeanlaiseen onnistui näpsäkästi. Kiitoksia siis ammattitaitoiselle ja ystävälliselle HSL:n virkailijalle!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kiitoksia kivasta kommentista!